八年前嚎啕大哭地到來
卻原來是個愛笑愛耍寶的小孩
老愛重複一些笑話 不知笑點何在
餐桌上 自己的笑話 自行笑high

對數字有著令人不解的喜愛
Prodigy是此時的最愛
“因為那裡很多數學讓我猜”

看電影不能接受一絲絲懸礙
拒絕心跳搶拍
躲起來快快

西洋棋比賽卻連輸三場也無駭
依然勇往直前,直到勝券進袋!

 

Crying loud, eight years ago, you came
Laughters and jokes you like
Jokes no one else understands you repeat
At dinner table, you laugh loud

Numbers and math you love
Prodigy online all day you play
“It’s all math!” You say

Suspension in movies you hate
Heartbeat shouldn’t leap, you insist
Hide, you haste

Chess tournaments you fear none
Losing one after one you go on
Till victory won!
And still, continue on!

 

威力小子八歲了,記錄他的八歲。

 

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    成長
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 phyphia 的頭像
    phyphia

    我寫我看我聽我讀我想

    phyphia 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()